Meteen naar de inhoud

Betrokken raken bij de Immanuëlkerk?

Lidmaatschap

Een van de manieren waarop de kerk omschreven wordt in de Bijbel is met het beeld van een lichaam. Waarbij mensen in verbinding met elkaar en met Jezus één lichaam vormen. Het idee is dat de hand en voet elkaar versterken en aanvullen en zo vorm geven aan het gemeente zijn. Lidmaat betekend dus onderdeel zijn van het ‘lichaam van Christus’ zoals de gemeente ook wel genoemd wordt. Het is actief betrokken zijn. Uiteraard voor zover dat mogelijk is.

Is dat wellicht ook iets voor jou?

We begrijpen dat commitment in deze tijd moeilijk is. Dat ergens lid van zijn ook wat beklemmend kan voelen, want wil je dat wel echt? Ben je eraan toe? Tegelijkertijd ‘wie niet waagt, wie niet wint’, soms moet je ook iets een kans geven. En zo ook in het leven met God. Om je daarin te helpen hebben we twee opties:

1. Onderzoekend.

Dit is vrijblijvend onderzoeken of je met geloof in je leven uit de voeten kan. De zoektocht naar God en een leven met God is een weg waarbij het ook fijn is als iemand een stuk met je oploopt. Iemand om mee te sparren of gedachten mee te wisselen. Als je op zoek bent naar iemand die een tijdje vrijblijvend met je mee oploopt dan is onze predikant daartoe van harte bereid. Samen stem je een traject af die bij jou past.

2. Gastlidmaatschap

Daarnaast is er ook het mogelijk om gast-lid te worden. Hiervoor zijn verschillende redenen denkbaar. Bijvoorbeeld wanneer je al lid bent van een andere kerk of kerkgenootschap, maar tijdelijk onderdak zoekt in onze gemeente. Een andere aanleiding kan zijn dat je nog niet zover bent om een persoonlijke geloofskeuze te maken, maar je wel graag actief wilt meedraaien in het gemeenteleven en de activiteiten. Op deze manier kun je het rustig uitproberen zeg maar.

Voor nadere informatie: scriba@immanuelkerk-amstelveen.nl